În perioada 20-25 mai 2019 o delegaţie a liceului teoretic “Petru Maior”, alcătuită din profesorii Florin Hăran şi Dorel Chelsoi, precum şi elevii Raul Iuşan, Denisa Bunea şi Verde Ştefan au participat la o nouă întâlnire în cadrul parteneriatului şcolar Erasmus+, “Unique Notes of the Same Song”, proiect finanţat de Uniunea Europeană.
Proiectul îşi propune să înlesnească , prin intermediul muzicii şi a instrumentelor tradiţionale, descoperirea particularităţilor fiecărei şcoli partenere, construind o punte între notele fiecărui cântec, note care simbolizează contribuţia tuturor partenerilor la sunetul final.
Dovedind că diversitatea poate fi o sursă reală de cunoaştere şi experienţe, reprezentanţii ţărilor partenere (România, Italia, Bulgaria, Turcia, Polonia şi Germania) au colaborat pentru realizarea obiectivelor proiectului. De data aceasta gazde au fost Powiatowi Zespol Szkol w Redzie din Reda, Pomerania, Polonia. Ospitalitatea şi organizarea reprezentanţilor şcolii gazdă a fost un exemplu pentru toate delegaţiile participante. În afara activităţilor specifice proiectului şi desfăşurate în cadrul şcolii, gazdele au organizat vizite tematice la prefectura Wejherovo, precum şi excursii la Gdansk, Gdynia, Sopot, castelul Malbork, dunele de nisip de la Łeba, precum şi participarea la un spectacol de musical de mare succes, “Notre Dame De Paris”, în deplină consonanţă cu tema proiectului.
Un moment aparte a fost vizitarea centrului Walesa din portul Gdansk, locul naşterii mişcării Solidaritatea, şi au demonstrat o curiozitate vie pentru a afla ce a însemnat această mişcare pentru democraţie şi istoria europeană recentă. De altfel, întreaga regiune de la Marea Baltică a fascinat membrii delegaţiilor prin istoria bogată şi peisajele spectaculoase.
Profesorii şi elevii noştri au avut oportunitatea de a face cunoştinţă cu sistemul educaţional polonez, şi mai ales cu particularităţile liceului din Reda, care are clase speciale pregătitoare pentru sistemul militar şi cel de poliţie. Participanţii au făcut schimb de bune practici şi au avut ocazia să îşi îmbunătăţească abilităţile de comunicare în limba engleză.
Elevii au devenit mai încrezători în forţele proprii, mai motivaţi să înveţe limbi străine, dornici să studieze sau să călătorească în ţări europene, mai deschişi şi mai toleranţi faţă de culturi şi tradiţii diferite. S-au legat prietenii strânse şi momentul despărţirii a consemnat promisiuni de viitor, de colaborare, proiecte, vizite.