Misiunea - Viziunea școlii

 

În contextul social actual, în care adaptabilitatea la schimbare e indispensabilă reușitei profesionale, sociale și personale, Liceul Teoretic „Petru Maior” oferă echitabil accesul la educație, promovând valorile autohtone, europene și universale, scopul actului educațional fiind acela de a atinge performanța individuală și colectivă, prin formarea unor cetățeni activi și responsabili, educați în spiritul echipei și al toleranței, care să fie capabili să învețe pe tot parcursul vieții.

Citeste Viziune - Misiune
 
Februarie 10, 2022

ABSO – Tech - Winning Alliance Captain - la evenimentul Demo Phoenix

in Activitati

by Super User

Pentru echipa ABSO -Tech a Liceului  Teoretic ”Petru Maior”,  robotica se dovedește a fi mai…
Februarie 23, 2021

ULTIMATE GOAL - Remote events 2021

in Activitati

by Super User

ULTIMATE GOAL – jocul BRD First Tech Challenge pentru sezonul 2020-2021, organizat de Asociația Nație…
Octombrie 20, 2020

Experiența mea la Camp Kennedy

in Activitati

by Super User

Ambasada Statelor Unite în România, alături de American Councils for International Education – Romania a…
Octombrie 16, 2020

Săptămâna mondială a spațiului

in Activitati

by Super User

Liceul Teoretic Petru Maior Gherla a sarbatorit si în acest an, intre 4 si 10…
Februarie 20, 2020

ABSO-Tech calificată la etapa națională a Concursului BRD FIRST Tech Challenge ROMANIA

in Activitati

by Super User

Echipa de robotică a Liceului ”Petru Maior” – ABSO-Tech calificată la etapa națională a Concursului …
Ianuarie 31, 2020

Institutul de Istorie ”George Barițiu” aniversat la Liceul ”Petru Maior”

in Activitati

by Super User

Joi, 30 ianuarie 2020, începând cu ora 12, la Liceul Teoretic „Petru Maior” Gherla a…

Proiecte internationale

Schimb cultural cu şcoala St. Mark’s din New Delhi

22 Februarie 2017
Schimb cultural cu şcoala St. Mark’s din New Delhi

    În toamna anului 2015, odată cu terminarea parteneriatului Comenius în care a fost implicat, liceul nostru a făcut primii paşi într-o altă dimensiune a proiectelor internaţionale. Doamna profesoară Alina Şteiu...

Publicatii

Dor de Lechința

21 Februarie 2017
Dor de Lechința

" Frumusețea prozodică și melodicitatea versurilor, expresivitatea evocării, romantismul, sunt armele redutabile ale poetului.

Reviste Scolare

Condeiul Gândului

08 Ianuarie 2017
Condeiul Gândului

E momentul în care, din îmbrățișarea toamnei, trebuie să prindă contur, la fel ca în fiecare an, revista ”Condeiul Gândului”, reunind spirite dornice să scapere crâmpeie de suflet, scânteieri de...

 Finalităţile învăţământului preuniversitar derivă din idealul educaţional formulat în Legea învăţământului:
”dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a individualităţii umane, în formarea personalităţii autonome şi creative”. Din această perspectivă,finalităţile liceului propun formarea unui absolvent în măsurăsă decidă asupra propriei cariere, să contribuie la articularea propriilor trasee de dezvoltare intelectuală şi profesională, să se integreze activ în viaţa socială.


 Afirmarea acestor finalităţi implică necesitatea gândirii unui nou mod de abordare a managementului sistemului de învăţământ, în general, şi al instituţiei şcolare în special.
Prezentul proiect de dezvoltarea instituţională este elaborat în concordanţă cu politicile educaţionale al e LICEULUI TEORETIC „ PETRU MAIOR”, Gherla în baza condiţiilor sociale şi economice ale perioadei actuale (puse în valoare de analiza PESTE) şi a rezultatelor analizei SWOT (pe domenii) realizată cu acest prilej.
 Ca principiu director, prezentul proiect de dezvoltarea instituţională se doreşte o extensie a realizări lor obţinute până în prezent de către întregul colectiv de cadre didactice şi personalul administrativ al şcolii, recunoscând contribuţia esenţială a directorului instituţiei care a reuşit să coordoneze cu succes activităţile complexe, specifice unui management modern cu rezultate remarcabile.
    Extensia realizărilor este în concordanţă cu nevoile beneficiarilor în particular şi ale comunităţii în general. Componenta prioritară a proiectului de dezvoltarea instituţională o reprezintă implementarea reformei educaţionale, a descentralizării şi asigurarea calităţii educaţiei, asigurarea competitivităţii educaţionale pe plan european, astfel încât colectivele de cadre didactice să fie capabile să adapteze activităţile specifice instruirii în conformitate cu formarea competenţelor şi abilităţilor pe care absolvenţii ciclului gimnazial trebuie să şi le însuşească. Întregul proiect de dezvoltare instituţională s-a bazat pe realizările ce au generat calitate (rezultatul unui proces inteligent şi nu întâmplător), pe faptul că preocuparea finală a fiecăruia dintre noi înseamnă calitate. Calitatea dobândită şi cea la care aspirămse poate obţine printr-un proces de comunicare şi colaborare, este rezultatul unei activităţi de îmbunătăţire continuă a procesului de învăţământ şi trebuie realizată pornind bine din start.

 

pdf  Proiect de dezvoltare institutionala